OSTATNIO CZYTANE

NIEZAPOMNIANA LEKCJA

piątek, 27 października 2017

CZARNY STAW GĄSIENICOWY 2017

Giewont na dzień dobry...

Tego dnia mogłem oglądać "Śpiącego Rycerza" w różnych odsłonach.

Po raz kolejny (trzeci) podczas moich wizyt w Tatrach w ostatnich latach wyruszyłem w rejon Hali Gąsienicowej. Czarny Staw Gąsienicowy+ - tak nazwę  moje trzecie wyjście w to szczególne miejsce. Tym "plusem" będzie Zmarzły Staw jako przedłużenie szlaku do Czarnego.

Dzięki dobrej widoczności już wkrótce w drodze do celu za naszymi plecami zobaczyliśmy masyw Giewontu w cieniu chmur.

Wiatr dawał się nam we znaki od samego wyjścia z kwatery ale szczególnie dokuczał wraz z nabieraniem wysokości. Przechodząc przez Skupniów Upłaz wiedzieliśmy już, że ten dzień do spokojnych nie można będzie zaliczyć.

Skupniów Upłaz za nami...

Wejście do Doliny Gąsienicowej mieliśmy przy wymarzonym naświetleniu a odcinek wśród kosodrzewiny dał nam chwile wytchnienia od wiatru, który już wkrótce o sobie przypomniał...

Nad Czarnym Stawem, jak się można było spodziewać, zastaliśmy tych, którzy wstali wcześniej tego dnia lub może zjawili się tam zaraz po nocy i śniadaniu w schronisku Murowaniec. Zastanawiałem się też nad takim wariantem w przyszłości, gdybym chciał potraktować Halę Gąsienicową jako bazę wypadową na dalszy szlak, żeby zyskać na czasie w dniu wyjścia i mieć większy zapas energii.

Po fotozapisie kolejnej obecności w tym miejscu wyruszyliśmy ścieżką na Zawrat w kierunku Zmarzłego Stawu. Idąc lewym brzegiem jeziora przyglądaliśmy się jak pod wpływem porywów wiatru falowało niczym morze...