OSTATNIO CZYTANE

NIEZAPOMNIANA LEKCJA

niedziela, 30 marca 2014

GENESIS INACZEJ...

RAY WILSON W GDYNI

- wrażenia po koncercie

 

28 marca 2014, parę minut po 20-ej zabrzmiały pierwsze dźwięki zespołu GENESIS CLASSIC QUINTET, z którym Ray Wilson wykonuje klasyczne utwory z repertuaru grupy GENESIS oraz wybrane utwory z własnych płyt. 

Muzyka GENESIS towarzyszy mi od około 40 lat i niezmiennie zajmuje jedno z pierwszych miejsc na liście odtwarzanych przeze mnie utworów różnych ulubionych wykonawców. 

Najbardziej lubię słuchać ich w oryginalnych wykonaniach z charakterystycznym głosem Phila Collinsa. Jednak muzyka GENESIS daje szeroki wachlarz możliwości wielu innym wykonawcom. Do najbardziej znanych interpretatorów twórczości GENESIS należy, zwłaszcza w ostatnich latach, Ray Wilson. Dlatego możliwość usłyszenia go i obejrzenia "na żywo" była dla mnie ciekawym doświadczeniem.

W dniu koncertu głos artysty zabrzmiał wyjątkowo (jak dla mnie) imponująco. Siła i ekspresja połączona z wysublimowanym smakiem i szczególną wrażliwością szczególnie podobała mi się w partiach melodyjnych. Nastrój wytworzony przez głos Ray'a i towarzyszących mu muzyków (większość o polskich nazwiskach) na trwałe pozostanie w pamięci i na długo utkwi w mojej świadomości.

Muzyk bardzo dobrze potrafił zbudować relacje z publicznością. Widać było, że słuchacze w sali koncertowej Zarządu Portu Gdynia (nie wyłączając mnie i mojej żony) czuli się bardzo dobrze i blisko artysty. Wnoszę to po reakcjach, które obserwowałem i w których sam uczestniczyłem.

Koncert uważam za bardzo udany zarówno jeśli chodzi o wykonawców jak i zadowolenie słuchaczy, ze mną i moją żoną włącznie.


                                28 marca 2014 -fragmenty koncertu

1 komentarz:

  1. Bylem i nie zaluje cos fajnego.Genesis tez nalezy do moich ulubionych zespolow zwlaszcza stare kawalki. Ponad 100 km zrobilem zeby byc na tym koncercie,Ray naprawde ma klase.Filmiki na you tubie tez dobre.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Twój komentarz ukaże się po sprawdzeniu przez administratora.
Bardzo proszę o poprawne gramatycznie i ortograficznie wypowiedzi.
Dziękuję za wyrażenie opinii.