OSTATNIO CZYTANE

NIEZAPOMNIANA LEKCJA

piątek, 6 listopada 2015

MĄDROŚCI SHIRE (14) -

"Staranie o prawdziwą miłość przypomina wykuwanie [miecza]."


Rozdział 13

Miłość w Trzeciej Erze

Czy jakaś drobna wada w zachowaniu potencjalnego przyszłego partnera powstrzymała nas przed staraniem się o jej (jego) względy? Czy mimo wszystko byliśmy zdeterminowani łatwo nie ustępować? Albo będąc już w związku małżeńskim, czy jesteśmy zdecydowani pozostać wierni i lojalni, przechodząc do porządku dziennego nad mało ważnymi błędami drugiej strony, pamiętając, że my też nie jesteśmy doskonali? Jak znosimy chwile rozstania, samotności albo czy potrafimy pragnienia partnera stawiać ponad własne?


"Miłość popycha (...) do wariackich rzeczy".

To prawda, że miłość jest zdolna wyzwolić energię, z którą nie można porównać żadnej innej siły we wszechświecie. Ale paradoksem jest też to, że wielu 'zakochanych bez pamięci' zbyt szybko zaczyna się sobą nudzić i przerażająco łatwo zdradza najbliższą, ukochaną osobę. 


"Czy małżeństwo jest kolejną ofiarą naszych czasów, Epoki Jednorazówek? (...) Może jesteśmy zbyt zmęczeni życiem, zbyt wybredni, a może po prostu zbyt leniwi, by spróbować zadbać o miłość."

Pan Smith dzieli się z nami ciekawym wyznaniem:

"Nadal jestem zakochany w dziewczynie, którą poznałem w college'u, i rozpiera mnie szczęście, że zgodziła się za mnie wyjść... pomimo bardzo długiego narzeczeństwa."

Ja też jestem wciąż niezmiennie zakochany w dziewczynie, którą poznałem przed ponad 35 laty. Moje uczucie jest wciąż tak mocne jak kiedyś, chociaż może nawet silniejsze, to samo a jednak inne, bo bogatsze o wspólnie przeżyte doświadczenia i oparte na nich zaufanie. I bynajmniej nie byłem, a teraz tym bardziej nie jestem, znudzony moją dziewczyną i naprawdę jestem szczęśliwy, że przez te wszystkie lata byłem jej wierny i stanowczo pragnę, żeby tak pozostało NA ZAWSZE.


Prawdziwej miłości trzeba strzec z męstwem
godnym rycerza i dbać o nią
z zapałem cierpliwego ogrodnika.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Twój komentarz ukaże się po sprawdzeniu przez administratora.
Bardzo proszę o poprawne gramatycznie i ortograficznie wypowiedzi.
Dziękuję za wyrażenie opinii.