OSTATNIO CZYTANE

środa, 2 lipca 2014

TATRY cz. 3

- WIELKA SIKLAWA I DOLINA PIĘCIU STAWÓW

Wszystko tego dnia było NAJ.

NAJpiękniejsza pogoda, jaką można sobie wymarzyć na taką wyprawę.
NAJlepsza kondycja i dyspozycja zdrowotna (czego niestety nie można powiedzieć o pozostałych dniach).
NAJdłuższa trasa podczas tegorocznego urlopu.
NAJbardziej niesamowite widoki i NAJpiękniejsze krajobrazy.
NAJbardziej wyczerpujące wejście na Czarny Staw pod Rysami (w następnym odcinku: MORSKIE OKO).

Przed nami były same niewiadome.

Co spotkamy na szlaku, na którym byliśmy po raz pierwszy w życiu (ale raczej nie ostatni)?
Niepewność, czy zdołamy dotrzeć tam, gdzie zaplanowaliśmy (plany czasem biorą w łeb i nic na to nie możemy poradzić).
Obawa o pogodę, która potrafi w górach płatać figle albo wręcz pokrzyżować najlepsze plany.

Na jednym z początkowych odcinków szlaku spotkaliśmy robotników instalujących "rynienki" do deszczówki...

Do Doliny Pięciu Stawów można dojść różnymi drogami, ale nie wyobrażaliśmy sobie w drodze do nich pominąć Wielkiej Siklawy. Szlak wcale nie najłatwiejszy i wymagający zachowania szczególnej ostrożności w miejscach z gładkimi fragmentami płyt skalnych (zwłaszcza, gdy są wilgotne od deszczu).

Ale po dotarciu do celu zostaliśmy nagrodzeni niesamowitym widokiem i odgłosem łoskotu wodospadu. Czas na chwilę zadumy...

Po kolejnych metrach podeszliśmy do upragnionej Doliny Pięciu Stawów.

I tak jak większość turystów "dotknęliśmy" jedynie trzech z nich: Wielkiego Stawu, Małego Stawu  i Przedniego Stawu Polskiego. Czarny Staw Polski ukazał się nam dopiero przy podejściu na Świstówkę w stronę Morskiego Oka. Piąty, Zadni Staw pozostał ukryty za pasmem gór (zobaczyć go można idąc w kierunku Morskiego Oka bardziej monotonnym ale położonym wyżej - 2110 m n.p.m. - szlakiem na Szpiglasową Przełęcz).

Na pewno będziemy chcieli tu powrócić, żeby dojść do każdego ze słynnych jezior, aby następnie w osobnej wyprawie (na Szpiglasowy Wierch) obejrzeć je wszystkie jednocześnie z góry...