OSTATNIO CZYTANE

NIEZAPOMNIANA LEKCJA

wtorek, 22 stycznia 2013

HISTORYJKI Z MORAŁEM:

GUMKA I OŁÓWEK

 
Ołówek: Przepraszam ...

Gumka: Za co? Nie zrobiłeś  niczego złego.

Ołówek: Jest mi przykro, bo cierpisz z mojego powodu. Ilekroć popełniam błąd, zawsze jesteś na miejscu, żeby go wymazać. Ale żeby usunąć moje błędy, tracisz część siebie. Za każdym razem robisz się coraz mniejsza i mniejsza.

Gumka: To prawda. Ale to mi naprawdę nie przeszkadza. Widzisz, ja po to jestem. Jestem po to, żeby pomóc ci zawsze, gdy coś zrobisz źle. Nawet, kiedy pewnego dnia odejdę i zastąpisz mnie nową [gumką], będę szczęśliwa z powodu [wykonanej przeze mnie] pracy. Tak więc nie martw się. 
Nie cierpię, gdy się smucisz. :) 

Ta rozmowa ołówka z gumką skłania do refleksji. 

Rodzice są jak gumki, podczas gdy ich dzieci można porównać do ołówków. Rodzice są zawsze na miejscu, żeby naprawiać ich błędy. Czasem, wraz z upływem lat, doznają bólu, starzeją się i bywa, że odchodzą...  I chociaż dzieci w końcu znajdują kogoś nowego (na przykład małżonka) rodzice nadal są szczęśliwi ze względu na to, co zrobili dla swoich dzieci i nigdy nie pogodzą się widząc, jak ich pociechy przeżywają zmartwienia lub są smutne.

Dedykuję wszystkim rodzicom...

 
źródło: http://funstorybook.blogspot.com/2010/12/story-of-eraser-and-pencil-good-one.html

1 komentarz:

Twój komentarz ukaże się po sprawdzeniu przez administratora.
Bardzo proszę o poprawne gramatycznie i ortograficznie wypowiedzi.
Dziękuję za wyrażenie opinii.